Hi ha aliments que ens ajuden a ser més feliços

Una dieta saludable va més enllà de mantenir-nos sans, sinó que també ajuda a sentir-nos millor, més actius i també més feliços. Existeixen determinades substàncies nutritives que poden influir positivament en el nostre estat d’ànim i fer que estiguem més contents i plens d’energia. Està demostrat que una alimentació dolenta en molts casos és la causa de cansament, actituds depressives i irritables en les persones.

Existeixen aliments que ajuden a augmentar els nivells de serotonina i dopamina en el cos humà. Aquestes hormones són les responsables de generar felicitat i plaer, respectivament; ja que estimulen la producció d’endorfines, les hormones relacionades amb la calma, el plaer, l’optimisme…
Encara que, lluny de solucions miraculoses, aquests aliments no són màgics, i per això necessitem d’altres factors per pal·liar els seus efectes: una dieta completa i saludable, exercici físic, relacions interpersonals sanes… La clau de l’èxit està a saber combinar-les i, sobretot, en la varietat.
Alguns exemples d’aquests aliments són:

  1. Xocolata negra: com més pur més sa, ja que conté major quantitat de susbtàncies que fan que alliberem endorfines. Això és perquè el cacau augmenta els nivells de serotonina al cervell, actuant com un antidepressiu natural.

2. Cereals integrals: a banda d’afavorir el trànsit intestinal pel seu contingut en fibra, són una bona font de triptòfan i lisina, dues substàncies que també augmenten els nivells de serotonina al nostre organisme. Aquest neurotransmissor eleva el nostre ànim i, per això els cereals s’aconsellen en estats depressius.

3. Mel: sempre que sigui pura d’abelles. És molt beneficiosa pel nostre cervell, perquè conté quercetina kaempferol, dues substàncies que contribueixen a la bona salut. La mel ajuda a alliberar serotoninta, que eleva el nostre estat d’ànim, al mateix temps que ens relaxa.

4. Plàtans: totes les fruites i verdures deuen estar presents a la nostra dieta pel seu elevat aport vitamínic. Els plàtans són rics en hidrats de carboni, potassi i magnesi, però no només això. També contenen una bona quantitat de triptòfan, que sintetitza la serotonina i ajuda a afavorir el bon humor.

5. Nous: són riques en Omega-3 essencials per ser la síntesi de la serotonina, que ajuda a reduir el desànim i l’estrès. A més, són riques en minerals i vitamines del grup B i potencien la plasticitat cerebral, és a dir, ajuden a la millora de la memòria i aprenentatge.

6. Espàrrecs: contenen àcid fòlic i triptòfan, associades a la sensació de benestar gràcies a la segregació de serotonina i endorfines. Per això, afavoreix la tranquil·litat. A més a més, és un aliment prebiòtic, potencia el creixement de les bacteris intestinals.

7. Salmó: el peix en general proporciona una alta quantitat de proteïnes, contribueixen a ajustar els nivells de zinc a l’organisme. Un baix nivell d’aquest mineral està relacionat amb els trastorns de l’ànim. El salmó en particular conté Omega-3, que ajuda a sintetitzar serotonina, i a més, regula els nivells de colesterol en sang, que redueix el risc de patir malalties cardiovasculars.

8. Llegums: la vitamina B6 fa que la serotonina flueixi per la nostra sang, produint sensació de benestar. A més a més, conté triptòfan, que eleva l’estat d’ànim.

9. Pipes de gira-sol: són una gran font de vitamines i minerals amb beneficis pel cor, músculs i sistema nerviós. A més a més, també contenen triptòfan.

10. Cítrics: contenen vitamina C, que té un gran poder antioxidant i és essencial perquè el nostre cos pugui crear neurotransmissors de plaer i benestar, com la dopamina, noradrenalina i serotonina.